Om oss

Merja Niemi
Jag har 17 års erfarenhet av ledande befattningar inom service- och tjänstesektorn. Som ytterst ansvarig har jag arbetat med personalfrågor och organisationsutveckling. Jag har stor erfarenhet av projektering samt affärsutveckling i nyöppningar samt befintliga verksamheter.

Idag är jag ICF certifierad ACC coach och håller i ledarskapsutbildningar, workshops, seminarier och föreläsningar.

Med min långa erfarenhet av ledande befattningar vet jag vilka situationer chefer kan hamna i och kan bemöta chefer på ett trovärdigt sätt (med min kunskap och erfarenhet) och därmed skapa ett förtroende för ett samarbete.

Jag är expert på att skapa engagemang och motivation både i grupp och för den enskilde personen. Kommunikation, tillit, positiv människosyn och ansvar är mina ledord. Jag brinner för utveckling, människor och blickar hela tiden framåt. Du kan inte ändra på det som varit däremot det som du har framför dig. Vad väljer du?

Om mig själv får jag höra att jag är inkluderande, en “Katalysator”, inspirerande och har positiv energi som smittar. Jag skulle vilja tillägga envis och måldriven också. Allt är möjligt! 🙂

Mitt mission är att jag vill bidra till att du, ditt team eller verksamhet ska lyckas, på riktigt!
Jag bidrar till en hållbar och långsiktig förändring, men bara om du vill, för allt börjar med dig!

Mitt varför: Jag vill leva som jag lär, bidra till att andra tar ansvar och börjar agera, skapa handling och på det sättet nå nya resultat.
Det blir på riktigt, det smittar av sig och ger fantastiska resultat för dig och andra på många områden.
Ständig utveckling och inga floskler!

En sak till: Jag har en utbildning som jag kallar för min baby: ”Catch your story- Hitta din story”
Jag älskar att lyssna på andras berättelser och att bidra med att hjälpa andra att förstå hur de kan använda sig av sina berättelser för sig själv eller sitt varumärke. Jag hjälper dig att hitta dina stories, äga dom och berätta dom.

Ta in MerJA i ditt liv. 🙂
“Gör skillnad, ta ansvar och nå resultat på ett äkta och genuint sätt!”

Per Alénius

Jag är utbildad marknadsekonom, omvärldsanalytiker och projektledare. Jag har över 20 års erfarenhet av kommunikations-, affärs- och organisationsutveckling. Jag arbetar även som mentor.

 

 

Gemensamt har vi en passion att arbeta med företag där företagsledarna förstår att människorna i verksamheten är den största tillgången för att lyckas! Vi kompletterar varandra vilket garanterar en bred syn på det förändringsarbete som krävs.

Här är några av de omdömen vi fått:

Per och Merja är intresserade av varje persons unika kvalitéer och olika förmågor. De har en gåva att förstå hur människor med olikheter kan arbeta produktivt tillsammans.

De är båda skickliga på att tillsammans med uppdragsgivaren identifiera och hitta en lösning på hur man ska arbeta vidare med företagets behov till ett ökat engagemang och motivation hos medarbetarna som genererar till en ökad effektivitet och lönsamhet. Problem är utveckling.


Var social och dela!