Allt börjar med dig själv! Utveckla din
roll som chef med ett kommunikativt och tillitsbaserat ledarskap som bygger på
ett coachande förhållningssätt och därigenom ditt sätt att kommunicera, leda
dig själv och dina medarbetare.
"Lyft dig själv först för att kunna lyfta andra."
Du som chef
kommunicerar mellan 70-90% av din arbetstid: informella samtal, möten telefon
och e-post. Kommunikationen sker med dina kollegor, din chef, medarbetare,
leverantörer, kunder och andra intressenter. Ledarskapet handlar om att leda
genom kommunikation.
Det handlar inte om VAD vi kommunicerar utan HUR vi gör det, som gör skillnad.
Med ett kommunikativt ledarskap engagerar du i dialog, ger och söker återkoppling, involverar medarbetare i beslutsfattande och uppfattas som trygg, öppen och närvarande.
Bli medveten om dina olika roller som ledare och ta hjälp av de kommunikativa verktygen, utifrån ett coachande förhållningssätt, vilka får dig och andra att växa och utvecklas.
Kommunikativt ledarskap påverkar organisationens resultat genom att skapa tydliga roller, samhörighet, förtroende och engagemang. Det i sin tur leder till förbättrade prestationer och resultat. Centrala kommunikativa beteenden hos chefer är: Strukturera - tydlighet, Utveckla - coacha och Interagera - öppenhet och tillit.
Med de verktyg som du får kommer du att lära dig hur du kan leda dig själv och andra till ökad motivation, engagemang och framför allt till självständiga medarbetare som tar ansvar. Det i sin tur leder till att du och dina medarbetare kommer att frigöra er tid som kommer att bidra till effektivare och snabbare beslut.
OM du har
svarat JA på frågorna, då är den här utbildningen för dig!
Steg 1: Kommunikation, vi fokuserar på vassa kommunikationsverktyg
utifrån ett coachande förhållningssätt. Det är inte VAD du kommunicerar utan
HUR du kommunicerar.
Steg 2: Ledarskap, vi skapar förståelse om vad ett ledarskap utifrån ett coachande förhållningssätt ger dig och varför du behöver känna till hur du medvetet kan kombinera dina olika roller som chef, ledare och coach i olika situationer.
Under dessa två dagar tar vi ett steg i taget för att förankra det du övar på, som du därefter kan använda dig av direkt i ditt arbetsliv och vardag. Du kan läsa mer om dessa dagar under 1-dagarsutbildningar: Steg 1 - Kommunikation och Steg 2 - Ledarskap
INNEHÅLL:
MER: Du utvecklar din kommunikation och
därmed ditt ledarskap. Du får med dig flera samtalsmodeller. Du skapar
ansvarstagande och med det frigör dig tid. Du blir en bättre
kommunikatör?
FÖR VEM:
Kursen är för ALLA som är i en ledande position och som VILL utvecklas i sin
chefsroll. Utbildningen vänder sig till dig som vill utveckla dina
kommunikativa förmågor och ledaregenskaper.
Kontakta oss om interna upplägg , kurser , workshops eller webinar.
INTERN UTBILDNING: Kontakta oss här nedan!
Alénius & Partners
Box 7818
103 96 Stockholm
© 2022. All rights reserved Foto: Pixabay.com