Ledarskapet handlar om att leda genom kommunikation. Allt handlar om kommunikation. Punkt! Därför är den här dagen det första steget till ett kommunikativt ledarskap. Det handlar inte om VAD vi kommunicerar utan HUR vi gör det.
Få verktyg utifrån ett coachande förhållningssätt och utveckla din kommunikation som gäller inom alla områden, både privat och arbetsliv. Du som chef kommunicerar mellan 70 - 90% av din arbetstid: informella samtal, möten, telefon och e-post. Kommunikationen sker med dina kollegor, din chef, medarbetare, leverantörer, kunder och andra intressenter.
Ett kommunikativt ledarskap har stort inflytande på medarbetarnas attityder, välbefinnande och prestationer. Nöjda medarbetare blir i större utsträckning lojala. Du får med dig verktyg som kommer att skapa dig mer tid och utrymme för att uträtta ditt arbete och du låter andra ta ansvar för sin motivation och sitt engagemang. Med dessa verktyg kommer du att lära dig hur du kan leda dig själv och ditt team till ökad motivation, engagemang och framför allt självständiga medarbetare som tar ansvar.
Vill du bygga tillit och engagemang men också skapa commitments och handling, då är denna utbildning för dig! Du frigör dig tid och minskar "brandsläckning"!
INNEHÅLL
INTERN UTBILDNING: Kontakta oss här nedan!
Alénius & Partners
Box 7818
103 96 Stockholm
© 2023. All rights reserved Foto: Pixabay.com